Brugnera 13 juni 2018

13 juni 2018 - Brugnera, Italië

Woensdag 13 juni 2018.

Tijdens  het mooie fietsen van de afgelopen dagen op regelmatig onverharde wegen liepen we 2 maal een lekke band op. Maandag, in  Padova gingen we behalve naar de cappella, de enorme  Basilica di S. Antonio in, wat een bouwwerk, 40/ 50 mtr. hoog,  daarna  op zoek naar een fietswinkel en kwamen daarbij  Sergio tegen, een carabinieri  gek van fietsen, die ons verwees naar een zaak waar we zeker zouden slagen en wordt gerund door een vriend van hem waarmee hij regelmatig in een cluppie fietst. Op zijn telefoon kregen we foto’s te zien van verschillende fietsevenementen.  Dinsdag zijn we naar Bikeracer gegaan met de camper, daar wat spullen voor reparatie aangeschaft. Ook boodschappen moesten  gedaan en een venteil vervangen van een achterwiel van de LMC. (gomme a terra).. Kortom een dag met een gaatje.  Dat er een keer een einde zou komen aan de warmte stond vast maar met zoveel geweld vonden we wat overbodig. Onderweg van Padova naar Brugnera moest de camper regelmatig aan de kant vanwege hevig regen, hagel en slecht zicht. In de middag klaarde het op en later zaten we buiten op een terras. In Brugnera staan we voor 2 nachten op een CP aan de voet van de dolomieten onderweg naar Clauzetto en Oostenrijk. Vannacht wat gespetter gehad en vandaag was het mooi fietsen in de omgeving. Tevens een feestdag voor de Italianen, Dag van de Heilige  Sant Antonio  in Padova.

1. Ria van Beek:
    13 juni 2018
    "Sant'Antonio, abate,
    Senza moglie , come fate?"
    "Passo i miei giorno tranquilli en felici
    Con le mogli degli amici!"

Beetje ondeugend versje over de heilige Antonius, geleerd van een oude bewoonster van ons dorp aan het Lago Maggiore.
  2. BertvdB:
    14 juni 2018
    En welk dorp is dat dan, Ria? Want dan gaan we daar nog even langs!!