Den Helder 4 april 2018

4 april 2018 - Den Helder, Nederland

Woensdag  4 april 2018.

Het weer houdt niet over maar……… het is droog. Het is bedrijvig rondom de CP omdat er nog van alles verbeterd en verbouwd moet. De voorzieningen zijn hier prima in orde. Je betaalt 12.50 euro per ovenachting en dan kan je vuil water lozen, toilet legen, vers water innemen, van prima en veel sanitair gebruik maken. Er zijn hier diverse musea en met onze museumjaarkaart bezochten we het Marinemuseum dat een hoofdstuk wijdt aan de Javaoorlog met Japan en een film over het ontstaan in 1700 van de werf in Den Helder. Tevens loop je door de onderzeeër Tonijn en bezoek je een stuurhut met een radarbol erbovenop. Daarna een stadwandeling aan de hand van een boekje van het VVV waar we 2 uur mee zoet waren. Je ziet dat in deze plaats hard wordt gewerkt om de ontstane verloedering een halt toe te roepen en te keren. Panden worden opgeknapt en gevels gerestaureerd tot in historische staat. Tevens gaat men de leegstand tegen met innovatieve ondernemers en wordt er nieuwbouw gepleegd. Onderweg in de Beatrixstraat een koppie en broodje bij de Hema. Na de wandeling een boekie lezen in de LMC. In de middag wordt het zonnig. Vanavond rond half zeven begeven we ons naar het Zevenskoop, een theater vergelijkbaar met het filmhuis in Alkmaar waar we worden ontvangen met een koppie vervolgens de film Tulipani ter afscheid van het cursusjaar Italiano bij Ria van Beek. Na de film gezellie met een happy en drankje met ongeveer 60 cursisten nazitten. Morgen, donderdag, naar huis.

den helder_04-04-2018 (13)

1. Ria van Beek:
    4 april 2018
    Wat was het een leuke avond. Geweldig dat jullie er waren.