Gerolstein / Burg Ramstein 7 en 8 september 2017

8 september 2017 - Kordel, Duitsland

Donderdag 7 september 2017.

Een prachtige omgeving om te wandelen. We liepen het Gerolsteiner Felsenpad. Het was een stuk frisser dan afgelopen dagen met een graad of 17 maar droog. Het pad loopt door landerijen, berg, bos en langs de route diverse infoborden over het vulkaanverleden en de mineralen in de rotsen. Gerolstein is actief in het winnen en branden van kalk en heeft een grote fabriek om het bronwater te bottelen. Na afloop zwemmen in het hallenbad.

Vrijdag 8 september 2017.

Vanochtend het Kelterpad gelopen nadat het Felsenpad gister goed bevallen was. We hadden mazzel met het weer want de voorspellingen waren regen in de ochtend en pas na een uur of 1 werd het miezerig en toen waren we na nog een zwembad bezoek reeds onderweg van Gerolstein naar Burg Ramstein. Dit Burg ligt aan een doodlopende weg voorbij het plaatsje Kordel in de Eiffel. Bij de Burg een prima resto en CP zonder voorzieningen en gratis als je iets in het resto gebruikt. Overigens een mooie omgeving.

burg ramstein_08-09-2017 (6)

1. Jojoos:
    8 september 2017
    Fijn dat het weer bij jullie redelijk tot goed is! Rammstein is best beroemd. Is een Duitse hardcore band ( of punk) en komt voor in de boeken van Harry Potter!