Greve in Chianti 14 mei 2018

14 mei 2018 - Greve in Chianti, Italië

Maandag 14 mei 2018.

We verlaten de Po-vlakte en komen aan in Toscane waar we de camper op een CP in Greve in Chianti parkeren. Het is rond de middag dat we aankomen en wandelen naar het dorp waar we naar het Castello willen lopen. Een regenbui noopt tot terugkeer en later proberen we het opnieuw gewapend met plu’s. We gaan niet meer omhoog maar blijven in het dorp en nemen een koffie. De cameriere vergeet onze bestelling uit te voeren en verontschuldigd zich. De koffie komt wat later en voor het ongemak krijgen we er een bord met verschillende toetjes erbij. Johan zou gezegd hebben: ieder… ….heeft…….Het dorp is gezellig gevuld met diverse enoteca’s en souvenirshops. Wielerkleding is hier hot en duur. Als het opnieuw gaat regenen zoeken we de COOP en shoppen wat. Daarna houden we het voor gezien. Morgen richting Rome.

14 mei 2018
    Ach, Greve. Daar zijn wij ook geweest. Zal in 2000 en 2002 zijn geweest. Leuk stadje waar ook een olijfolieboer zit die zijn producten aanprijst. Wij waren toen met de motor op cp Norcenni Girasole (groot!) in Figline Val d’Arno. In een stacaravan. Prachtige motortochten gemaakt in het Toscaanse en Chiantigebied. Wordt weer helemaal warm van de herinnering. Volterra is een bezoek meer dan waard! Toscaanser kun je het niet hebben.
    15 mei 2018
    Volterra is inderdaad prachtig, zeker de moeite waard, il centro dell'alabastro...
  3. BertvdB:
    Eens,.... wij waren er eerder.