Napels 18 mei 2018

18 mei 2018 - Napels, Italië

Vrijdag 17 mei 2018.

Bedankt allen voor de tips. We maken er gretig gebruik van. Gister, donderdag, reden we via een mooie route langs de kust, dit geldt niet voor het asfalt, naar Pozzuoli. Hier een campercamping op een heuvel met alle voorzieningen. Vanuit deze CP bezochten we vandaag  Napels en morgen nog een keer. Dit is een stad met ruim 4 miljoen inwoners in smalle straatjes waar ook nog het verkeer door moet. De CP-baas verschafte ons veel informatie en kaartjes voor de metro zodat we gemakkelijk naar Napels kwamen. We slenterden door diverse wijken en in tegenstelling tot in Nederland staat er op elke hoek van de straat een Duomo, Chiesa of Cathedral. Binnen weet je niet wat je ziet. Het mocht wat kosten. Gesu Nuovo, San.Domenico Maggiore, San Lorenzo Maggiore en Duomo di San Gennaro, alles goud wat er blinkt en de moeite waard. Dan een wandeling door San Gregorio Armeno waar het 365 dagen Kerst is. Een festival van zwarte immigranten op het Piazza  Plebicito maakte het voor ons nog een feesie. Morgen gaan we onder de grond en bezoeken we het Castel Nuovo.

Napels_18-05-2018 (10)Napels_18-05-2018 (7)

1. Ria van Beek:
    19 mei 2018
    Een vol programma... en de pizza Margherita al geproefd?
  2. Henk van Kessel:
    19 mei 2018
    Het festival van zwarte emigranten was een grote protest manifestatie van vluchtelingen die protesteren dat zij veelal 1,5 tot 2 jaar moeten wachten op documenten. Met instanties kunnen ze niet communiceren in het Engels of Frans, wat vele Afrikanen wel beheersen, maar alleen in het Italiaans en daar balen ze ook van.
  3. BertvdB:
    Bedankt voor de informatie, Henk.😎
  4. BertvdB:
    19 mei 2018
    Ze zijn er lekker, Ria en niet duur!!