Napels_2 19 mei 2018

19 mei 2018 - Napels, Italië

Zaterdag 19 mei 2018.

Een dag met heerlijk weer in een gekke stad genaamd Napels. Vandaag zijn we naar Sotterranea Napoli gegaan in de Cittá Storico. Wij deden een excursie met een Engelssprekende Italiaanse van 1.5 uur waarbij je afdaalt tot 40 mtr. onder straatniveau dat ongeveer gelijk is aan 3 tot 5 mtr. onder zeeniveau. Hele lage, smalle tunnels en kelders met een gezamenlijke lengte van ruim 400 km waarvan wij er 1 deden. In 1943 is nog veel verwoest door Duitse bommen in de 4 dagen van Napels. Imposant gebeuren onder de grond. Er bestonden daar hele dorpen waar nu van alles bovenop is gebouwd. Heb je last van claustrofobiea is dit geen aanrader. 1 maal boven nog een bezoek aan een Romaans theater dat voor een deel 15 jaar geleden is blootgelegd. Na de pizza en een birra nog een bezoek aan het Castel Nuovo waar je als pensionata- en nato gratis in kan. Terug op de CP nog lekker in de zon. Morgen, zondag, naar Pompei.

1. Ria van Beek:
    19 mei 2018
    Klink super, Bert en Claudette.
    Wij hadden een geweldige degustazione vanmiddag... 3 witte wijnen, 2 rode, uitgebreid buffet, brood, olijfolie, pasta met ragù, en een dessertwijn met bittere chocola...
  2. Jojoos:
    19 mei 2018
    Wat een belevenissen. Mij krijg je niet ondergronds. Ik hou ook niet van die muffe grotten. Brrrr. Pompeji moet echt mooi zijn. Mag je met een camper langs de Amalfikust? Met een caravan mag dat niet.
  3. Marianne en Martin:
    20 mei 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie. Pompei is heel bijzonder. Geniet er van. Groetjes uit Hoi An. Vandaag op de scooter naar het strand.

Groetjes M2
  4. Pam Molkenboer:
    20 mei 2018
    Wel erg interessant B en C maar ik blijf ook liever boven de grond. Ik zie de foto s wel als jullie terug zijn. Veel plezier vandaag.
  5. Mianno:
    20 mei 2018
    Klinkt goed en lekker spannend daar onder de grond ... ook maar eens een keer kijken..
  6. BertvdB:
    Aanrader...