Vesuvius 22 mei 2018

22 mei 2018 - Vesuvio, Italië

Dinsdag 22 mei 2018.

De foto’s staan er inmiddels op. Nadat we gister, maandag, de oude stenen hadden bezocht, reden we de LMC 6 km omhoog om nog een gezellige avond te hebben met Betty, Anneke, Tom en Henk. Zij stonden op Agri Camper la Guiliana. Betty en Henk hadden we ontmoet in Terracina en Anneke en Tom in Pozuolli ,en dus een rendez vous met deze camperaars.  Zij waren  maandag naar de Vesuvius geweest en wij deden dat vandaag. Een taxibus bracht ons via vele omzwervingen door Pompeii naar boven, er moesten nog meer mensen opgehaald, en tegen 09.45 uur begon onze wandeling naar het gat van deze verwoesteling.  De taxi rijdt tot een parking op 20 minuten lopen van de top. Deze ligt op ruim 1200 mtr. De omtrek is 11 km en het uitzicht op de baai van Napels is prachtig, Mooi om te zien hoeveel mensen naar boven stiefelen. De taxichauffeur wacht 1.5 uur en daarna weer terug naar Pompeii. We doen nog een koppie met Ineke en Jan bij de camper, die vanaf Guiliana met ons naar boven gingen. Daarna richting Potenza, onderweg nog een VentielBandReparatieBijEuromaster, waar we de camper in de natuur bij natuurparco  Accetura hebben neergezet. Hier hoor je uitsluitend de vogels. De temperatuur is een stuk lager dan in Pompeii.

vesuvius_22-05-2018 (6)

1. Jojoos:
    23 mei 2018
    Mooie verhalen. Wij hebben vandaag Joops verjaardag bescheiden gevierd. Vanmiddag met wat familie en een paar vrienden en vanavond heerlijk uit eten geweest met kinderen en kleinkinderen. Bij Cirkus. Mooi dichtbij en het eten was goed. Gezellige sfeer. Heerlijk buiten op het terras. Wat wil een mens nog meer.