Briza 18 - 21 juni 2012

21 juni 2012 - Karlovy Vary, Tsjechië

Maandag 18 juni 2012

Wij hebben zaterdag het kuuroord Marienbad bezocht via een wandeling vanaf de camping. Het wordt warm. Zondag maakten we een toggie met de fiets onder aangename omstandigheden. Voor we naar de camping reden hebben we het kuuroord nog even aangedaan met de ATB om een bier te scoren op een terras. Geen probleem in zo'n plaats. Maandagochtend vertrokken richting Cheb dat op 6 km van de grens met Duitsland ligt. We komen in buurt. Onderweg een bezoek aan de Lidl die je hier zat tegenkomt. Leuke camping met de naam Briza gennoemd naar het gelijknamige gehucht op 10 km van Cheb. Camping ligt aan een meer en met een roeiboot kan je naar de overkant om een koppie te doen bij een restaurace. Geen WiFi dus later uploaden. Morgen bezoek aan Cheb en daarna nog een paar dagen hier.

Dinsdag 19 juni 2012

In de ochtend op de fiets naar Cheb, mooie route over een karrespoor met zicht op het meer. Hier zie je op het marktplein koopmanshuizen omstreeks 13e eeuw die opvallen door de verschillen in dakhoogte. Die hoogte was toen bepalend voor de rijkdom van de koopman omdat er dan meer handel op zolder kon worden opgeslagen. In de middag nog even in het zwembad want het is heet in de regio voor de 3e dag op rij.

Woensdag 20 juni 2012

Vandaag op de fiets om een wandeling op te pikken uit het boekje van de ANWB die ons vervolgens naar Frantiskovy heeft gebracht. Een fraai kuuroord met bijbehorende panden. Een kleiner en gezelliger plaatsje dan de vorige die we bezochten. Op diverse plaatsen kan je voor 10 kronen een klein kartonnen bekertje kopen en het bronwater drinken. Ook vandaag weer lekker warm dus bij terugkomst op de camping maar even plonsen. Morgen met de fiets via Frantiskovy naar Soos waar het water in het moeras borrelt.

Donderdag 21 Juni 2012

Over een week is het de bedoeling thuis te zijn. Vandaag op de ATB naar Soos en dan kom je door het plaatsje Frantiskovy, gezellig en goed voor een terraskoppie. Soos is een natuurgebied met vulkanische aktiviteit. Kijken en ruiken als je over vlonders loopt. Vandaag naar een restaurant aan de overkant van het meer om de laatste kronen te spenderen en hier hebben we WiFi. Op de camping Briza waar we 4 nachten stonden is er geen mogelijkheid tot internet. Iets dat je weinig tegenkomt in Tjeg.

1. Christiene:
    21 juni 2012
    Weer leuk om jullie te volgen en ook, mooie plaatjes gemaakt. Morgen gaan wij richting Slovenië. Ljubljana en omstreken en hebben nog een week. Zien en horen jullie in ieder geval op de 7 de, lekker eten en bijkletsen :-)