Cesky Krumlov 29 en 30 mei 2012

30 mei 2012 - Ceský Krumlov, Tsjechië

Dinsdag 29 mei 2012

Er wordt beweerd dat Cesky Krumlov het mooiste stadje van heel de Bohemen is. We gingen vanochtend op de fiets om 27 km te overbruggen naar Cesky. Prima weer tot een uur of 4 toen we op buien werden getrakteerd met af en toe een klap onweer. Zo nu en dan schuilen zodat we toch redelijk droog bij de camper aankwamen. Het stadje is de moeite waard met vele bezienswaardigheden. We bezochten het fotomuseum van Jan Saudek. Zijn werk vertoont gelijkenis met Dali. Als we donderdag de camping verlaten willen we, want het ligt op de route, Cesky Krumlov nogmaals aandoen.

Woensdag 30 mei 2012

Vandaag een boekie lezen op de camping, Het begint met lekker weer, blauw, wat sluiers. In de loop van de dag wordt het minder: meer bewolking en het gaat waaien. Het is rond de 20 graden. Er zijn wat ansichten geschreven dus we besluiten naar Horni Plana te wandelen om ze te posten. Tevens een terras voor een drankie. Als we een half uur terug zijn komt het nog tot een bui. Morgen nogmaals naar Cesky Krumlov omdat we een rondleiding willen doen. We gaan de camping verlaten en met de camper naar Cesky, daarna? Euh richting Praag.

cesny krumlov_29-05-2012 (15) (800x600)

1. Marianne Dubbeld:
    31 mei 2012
    HOi B en C,
    Leuk jullie reisverhalen. Hier vandaag herfst met regen na een super pinksterweekend.
    Van de postcodeloterij ligt een brief met een bloemenbon, deze week en volgende week geldig en af te halen in HHw.
    Iets voor Maureen?
    Gr. M2
  2. Peter Oomen:
    1 juni 2012
    Hi Bert en Claudette,

Wij zijn inmiddels ook vertrokken uit Nederland en zitten nu op een een camping even onder Dyon in Frankrijk. Het is een soort boerencamping waar we bijna alleen staan. Heerlijk rustig (te) en genieten van het mooie weer. Morgen breken we op en gaan dan 400 km zuidelijker.
    Groetjes van Elly & Peter.