Cesky Krumlov, Budejovice 31 mei en 1 juni 2012

1 juni 2012 - Ceský Krumlov, Tsjechië

Donderdag 31 mei 2012.

We komen aan op een parking 1 km buiten Cesky. Hier parkeren we de LMC en kunnen er tevens overnachten. Het kost wat maar dan heb je ook wel een stek! Goed weer tot een uur of 2 wanneer we met een Engels spekende Tsjechische dame door het kasteel zijn gegaan. Een imens gebouw bewoond door de laatste familie tot 1947 : De Rosenbergers, schatrijk. Als we de tuin willen bezichtigen gaat het mis. Onweer en regen. Schuilen kan overal. We gaan de toren op en hebben een geweldig uitzicht. We eten wat op een terras en rond 21.00 uur lopen we terug naar de camper.

Vrijdag 1 juni 2012

Het is een rustige stek omdat we een eindje van de weg staan met 4 andere campers. Het voorste deel is voor autobussen. Prima geslapen. We gaan op weg naar, niet uit te spreken, Ceske Budejovice een stukkie richting Praag, grote stad met veel industrie en mooie binnenstad met groot plein omgeven door fraaie gebouwen. Midden op het plein gratiez WiFi en ook in Krumlov waar we eerder waren krijg je in het cafe i.p.v. een koekje bij de koffie een wachtwoord voor het Wlan. We maken een wandeling door de stad en bezoeken het motor / brommer museum. Vervolgens verder over de 105. In een gehucht bij een restaurant dat meer op een oud schoolgebouw lijkt, gebruiken we het avondmenu voor de prijs van 70 kronen p.p. en kunnen we overnachten voor de deur in:, weer zo'n mooie naam, Hrejkovická en niet te vergeten WiFi in de camper, handig!

cesky krumlov_31-05-2012 (73) (800x600)      cesky krumlov_31-05-2012 (51) (800x600)

1. R&J:
    2 juni 2012
    Hallo daar,
    Ma en ik hebben de reis bekeken en ze is erg blij dat Claudette weer opgeknapt is. Blij met de mooie fotoos en ze hoopt dat jullie nog veel mogen genieten en goed weer zullen hebben.
    Groetjes uit het Zeeuwse!
    Janine