Chambon sur Voueize 6 september 2019

6 september 2019 - Chambon-sur-Voueize, Frankrijk

Vrijdag 6 september 2019.

Donderdag tuften we, na 2 nachten Chateau sur Allier, door midden Frankrijk tussen de Auvergne en Limosine naar Chambon sur Voueize, langs pittoreske dorpen die zich vooral kenmerken door ouwe meuk. Op 1 van de foto’s kan je zien waarom Chambon bijzonder is. We staan hier op een municipal dichtbij het dorp met wat Fransen en Duitsers. Waar vindt je ze nog 7,80 euro per nacht met schoon sanitair en electra. Het dorp ligt aan de Voueize en de Tarbes die in het dorp samenkomen. Het wordt hier in de heuvels steiler dus met fietsen gaan we dat zeker merken. Het weer is vriendelijk, half bewolkt,  hoewel de temperatuur gedaald is naar 20-21 graden. In de middag wandelen we in de gorges van de Voueize en op ons eigen terras is het later tijd voor een bier. We staan vrijdag op, de zon schijnt na een fris nachtje. Uiteindelijk wordt het een heerlijke dag om te fietsen en we klimmen naar Evaux les Bains dat op 465 mtr. ligt. Deze thermale stad, de enige in de Limosin, werd meer dan 2000 jaar geleden gesticht en bekend om haar warm waterbronnen. Na een bezoek aan de stad met een namaak fresco en de Saint Paul abdij dalen we af naar het gehucht Chambonchard. Na een korte pauze gaat het terug in tegenovergestelde richting. Bij aankomst op de camping betalen en douchen we. In de avond zitten we buiten tot het voetbal op tv begint. Morgen, zaterdag, steken we door richting west en zullen in de Vendee belanden in de plaats Vouvant.

chambon sur voueize_06-09-2019 (1)

1. Christiene:
    6 september 2019
    Vandaag was het redelijk weer. In de namiddag wat buitjes met een temp van 17. Er wordt ons steeds onweer beloofd maar nog geen klap gehoord 🙁 Ik hou wel van een stevig buitje 😂
    Je kunt je hart ophalen met die ouwe meuk!