Charleville 2 september 2018

2 september 2018 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Zondag 2 september 2018.

Nadat we een week met de meiden in Zeeland hebben doorgebracht onder zeer goede weersomstandigheden, reden we zaterdag 1 september de LMC naar een CP in Frankrijk, de plaats Tremblois les Rocroi in de buurt van Rocroi. Dit is een CP waarbij de ondernemer is aangesloten bij de organisatie France-Passion. Deze organisatie heeft ruim 2000 plaatsen die in bezit zijn van verschillende ondernemers die hun terrein ter beschikking stellen aan camperaars. De camperaar betaald 25 euro voor een complete gids met toegangskaart en overzicht van alle deelnemende ondernemers. Voor de camperaar zijn de overnachtingen gratis en heeft zich aan de gouden regels te houden van France-Passion: bel niet op om een plaats te reserveren, kom niet s’avonds laat aan, laat altijd weten dat je bent aangekomen en toon je pasje, veroorzaak geen overlast, vraag of je gebruik mag maken van de beschikbare voorzieningen, bedank altijd gastheer- of vrouw en laat weten wanneer je vertrekt. Normaal is 1 overnachting toegestaan tenzij met de ondernemer anders afgesproken. De ondernemers zijn van allerlei pluimage en mogen slechts hun producten aanprijzen met b.v. een folder of winkel. Nadat we een heerlijke rustige dag en nacht compleet met hond hadden, de baas is op vakantie, zijn we vandaag via een bezoek aan Charleville- Meziers, een fraaie stad met mooie pleinen en gebouwen en de nodige horeca, naar een CP van France-Passion gereden in een piepklein dorp bij een restaurant en…. jawel compleet met koeien, hond, katten, kippen en hanen. We vielen met onze camperneus in een motortreffen op de CP. Het gehucht draagt de naam Maison et Villers en ligt 15 km ten zuiden van Sedan in het departement Ardennes. Een gebied waar de Maas doorheen kronkelt. Vanavond hebben we voor weinig heerlijk gegeten bij de uitbaatster. Een Belgische camperaar is ons komen vergezellen zodat we nu met 2 campers staan. In de garage  staat nog een originele Ami 8, maar niet te koop. Morgen, maandag, op ontdekking met de fiets.

charlevilles_02-09-2018 (24)

1. Ria van Beek:
    2 september 2018
    Jullie reislust is enorm...
  2. Pam Molkenboer:
    3 september 2018
    Klinkt gezellig . En hoe is t vannacht afgelopen met de haan?
  3. BertvdB:
    3 september 2018
    Dat moet even zo blijven gedurende de maand september, Ria. En die hanen doen hun werk goed, Pam