Delfzijl en Erve-Velpen 16 mei 2019.

16 mei 2019 - Ootmarsum, Nederland

Het is woensdag 15 mei 2019. We vertrekken vanaf de CP Eemshaven naar de CP in Delfzijl. Hier legen we het potje en doen boodschappen bij de Aldi. Daarna lopen we naar het centrum van Delfzijl op zoek naar de kade waar we jaren geleden aankwamen met de sloep van Jaap Hart toen we de sloepenrace met 12, van Groningen naar Delfzijl deden. Een feest der herkenning. Na een koppie weer terug naar de camper. Vervolgens zijn we na 150 km tuffen neergestreken op CP Erve Velpen in de buurt van Denekamp, De Lutte en Beuningen. Een prima CP met douche en toilet en alle service. Heerlijk weer zodat we onder een blauwe hemel lekker buiten hebben gezeten. In de middag maakten we een mooie wandeling door velden en bos naar De Lutte. Hier een terras met Affligem en daarna retour naar de CP.

Donderdag 16 mei 2019. We staan op en pakken de fiets na een broodje en thee, rijden naar Ootmarsum door een mooie omgeving. Een rit van 16 km. Eerst een koppie op een terras en vervolgens een stadswandeling  van de VVV door het dorp  dat ook wel de kunststad van het Oosten wordt genoemd. Veel galerieën en musea, ook de horeca ontbreekt niet. We bezoeken het MO en het openluchtmuseum en tot slot een Grolsch lentebok. Morgen naar landgoed Singraven in Denekamp. Het weer was heel anders dan gister met wat bewolking en lagere temperatuur.

ootmarsum_16-05-2019 (16)

1. Pam Molkenboer:
    16 mei 2019
    Klinkt allemaal gezellig. Veel plezier en geniet ervan.
  2. Ria:
    16 mei 2019
    Het schooltje her ken ik, is precies zoals het was. Mooie foto’s. Veel plezier nog.😘
  3. BertvdB:
    17 mei 2019