Eernewoude 10 juni 2021

10 juni 2021 - Earnewald, Nederland

Na de prikjes en wat klus thuis zijn we woensdagmiddag 9 juni naar Friesland gereden en de camper neergezet in Eernewoude. Dit ligt in het nationaal park Alde Feanen. Ondanks dat we noordelijk zitten is het warm vandaag. Deze CP bezoeken we voor de 2e keer. Ligt aan de jachthaven met alle service en prima douche. Het is gezellig op en aan het water met prachtig weer. In de middag slenteren we door het dorp en in de avond een wandeling naar het natuurgebied met vele ooievaren. Donderdag fietsen we via knooppunten en pontjes een zeer afwisselende route met in Oudega een koppie en een stop bij De Leijen, een mooie plas met voor o.a. visdief, zwarte stern en zeearend een eldorado. We komen onderweg nog een 2 tal mooie CP’s tegen die we mogelijk een volgende keer aan doen. Het is einde middag als we een terras pakken in Eernewoude bij terugkomst. Morgen een wandeling en daarna naar Termunterzijl.

eernewoude_10-062021 (26)

10 juni 2021
    Een goed begin van de vakantie. Mooie foto’s van de ooievaars😉. Wij gaan morgen. Eerstdaags ‘t Harde, dan in de buurt van Apeldoorn en vervolgens naar cp de Zwetzone in Wateringen (bij Delft). Daarna zien we wel of we er nog een weekje aanplakken. Veel plezier in Fryslân!
    Overigens weer een kort uitstapje. Maandag weer thuis. Ja het is hier prachtig. Jullie mooie weken gewenst.
  3. mianno:
    Mooie foto's !!
    Plezierige voortzetting, ook voor de JoJo's een fijne vakantie ! Ons terras is open voor een bakkie of een drankje ....
    11 juni 2021
    Dankjewel... Wie weet op de terugweg.
  5. Maureen:
    Mooie (dieren) plaatjes, hoef je niet voor naar Artis ;)
    11 juni 2021
    Goedemorgen. Nou ja weinig olifanten met speelgoedballen hier...
    Onze eerste vakantiedag is goed verlopen😃. Zelfs de tv werkt naar behoren😉