Eiland Öland 16 mei 2017

16 mei 2017 - Linköping, Zweden

Dinsdag 16 mei 2017.

Weer een mooie dag, een graad of 16 en lichte bewolking. In de middag zon. We reden van Karlskrona naar Linkoping. Onderweg, mede op advies van Mia, deden we het eiland Öland naar de meest zuidelijke punt bij de vuurtoren “Lange Jan”.  Wel 100 km extra maar dan zie je ook wat. Vooral molens en Menhirachtige formaties. Aan het eind van het eiland zeehonden op de rotsen in zee. Een goede kijker is dan erg handig. C. zou vaker jarig moeten zijn. Daarna belanden op een CP die ligt op een grasveld naast het parkeerterrein van het flygvapenmuseum dat over luchtvaart gaat. De CP heeft geen voorzieningen maar prima voor een overnachting in de plaats Linköping.

16 mei 2017
    Hippe molens hoor
    In de kerk van Linkoping is een drieluik van een beroemde Alkmaarse schilder dat binnenkort uitgeleend gaat worden aan Alkmaar. Alleen het het middenstuk niet. Dat is te kwetsbaar. In het NHD werd daar aandacht aan besteed. Kwam ter sprake in de cursus kunstgeschiedenis die ik heb gevolgd. Is echt een hoogtepunt!
  3. Ria:
    17 mei 2017
    Zo kort onderweg en zoveel mooie dingen al gezien onderweg. Ben jaloers.