Hermagor, Gailtal 20 juni 2018

20 juni 2018 - Hermagor-Pressegger See, Oostenrijk

Woensdag  20 juni 2018.

Nadat we in Hermagor een paar dagen doorbrachten zijn we verhuisd naar Techendorf. En nog steeds mooi weer. Het was in de omgeving van de Gailtaller Alpen mooi fietsen om de Presseggensee met soms korte maar venijnige klimmen. Het hoogtepunt was een wandeling in de Garnitzerklamm. Een schlucht met talrijke watervallen die aanvangt op 630 meter en over 4 km klauteren een hoogteverschil heeft van 500 meter. Soms comfortabel wandelen, maar vaak geklauter over o.a. 9 houten bruggen. Een plaatje. Vandaag wat boodschappen in de Oostenrijkse Aldi : Hoffer. En wat kleding bij Takko. Zoals gebruikelijk bij ons Nederlanders voor weinig. Daarna over Weissbriach, met een lunch bij Loffeler, naar de Weissensee.  Een stukkie van 35 km. Heerlijk om in de zomer aan het meer te zijn, dit vervolgens in de rondte te wandelen en onze wintergastheer Johann even te groeten. We eindigden bij Schusler voor een mooie witte wijn.