Huizen / Hiversum 24 juli 2022

24 juli 2022 - Huizen, Nederland

Zondag 24 Juli 2022

Zaterdag 23 juli hebben we de camper op de CP van Huizen neergezet omdat we zondag naar het museum in Hilversum gaan. We maken een wandeling door het havengebied van Huizen, lopen de botenwerf op en krijgen een rondleiding van Frans die als vrijwilliger werkt bij de HuizerBotters. Hij vertelt enthousiast over de historie van Huizen, de vissers, en de Zuiderzee. Ze hebben 3 botters waarmee gevaren kan worden. Restauratie doen ze in eigen werkplaats. Daarna zoeken we een terras. Het is prachtig weer en met de maximale 8 campers die zijn toegestaan op de CP zitten we nog heerlijk buiten.

Zondag 24 juli, het is warm met veel zon. We fietsen zowel heen als terug naar Hilversum door bosrijk gebied van Laren, Bussum en Naarden. Op de Kerkbrink gaan we het museum binnen waar William Rutten zijn expo heeft over 35 jaar iconen. Een aanrader. Behalve mooie portretten verteld hij bij elke foto via een app van het museum zijn beleving met de persoon of personen gedurende 1 minuut. Tevens kan je een video over zijn carrière bekijken. Op de terugweg doen we een koppie bij de kinderboerderij van jufrouw Jansen. Daarna op de CP het slotstuk van de tour kijken. Een caviavideo vind je hier. Morgen richting Brabant.

hilversum_24-07-2022 (7)

1. Pam Molkenboer:
    25 juli 2022
    Genieten maar weer. Wij gaan morgen naar Drenthe. We hebben n bruiloft in Gasselte en overnachten in Loon. Willen vroeg weg omdat we ook nog even in Duitsland willen kijken.
  2. Christiene:
    25 juli 2022
    Mooi verhaal en foto's. Leuk te weten van de musea 🙂
    Veel plezier
  3. Bert:
    25 juli 2022
    Dankjewel Christiene. Inmiddels in Bladel. Morgen de 1e etappe.