Huizen-Veessen-Hancate 13-16 april 2021

16 april 2021 - Hellendoorn, Nederland

Vrijdag16 april 2021.

Een nieuw reisverhaal met de Weinsberger in Corona2021

Dinsdagavond 13 april.

We vertrokken naar Huizen om de nacht door te brengen op de camperplaats. We stonden met 8, de CP grenst aan het Gooimeer en is zeer rustig.

Woensdag 14 april.

Naar een P bij natuurgebied Tafelberg in Blaricum voor een wandeling over heide, velden en een mooi stuk bos. Natuurlijk even langs de schaapskooi en de Tafelberg, 38 mtr. hoog, was in het verleden een baken voor de vissers uit Huizen. Vervolgens naar CP Natuurboerderij Villa Bakhuis in Veessen. We liepen naar het dorp voor een ToGo en wat info over de Tolbrug. Een bijzondere die het achterland voor de boeren bij wassend water uit de IJssel droog moet houden. Vroeger stond op die plek een tolhuis waar de brug naar is vernoemd. Als het water in de uiterwaarden te hoog komt gaan de kleppen omhoog en vormt het achterland een boezem. We hebben af en toe de kachel aan in de camper want het houdt met de temperatuur nog niet over.

Donderdag 15 april.

Een mooie dag maar fris. We gaan aan de wandel over een klompenroute met startpunt vanaf de CP. In de middag rijden we van Veessen naar CP Hancate in Hellendoorn die we voor de 2e keer bezoeken om vrijdag een wandeling van 12 km te maken in het  Reggegebied. Na een praatje met een ander camperstel dat net terug komt van een wandeling over de Lemelerberg zitten we met een boekie in de zon.

Vrijdag 16 april.

Het heeft gevroren maar de temperatuur loopt snel op en het wordt een prachtige dag. We starten met het lezen van de krant en na het ontbijt wandelen we langs de Regge, vervolgens door Lemele om een rondje over de Lemelerberg te doen. Een mooie route tot een uur of 3. Daarna zitten we in de zon en genieten van een droge witte. Morgen, zaterdag, over Coevorden voor boodschappen naar Taarlo waar we halt houden op een SVR camping.

veessen_14-04-2021 (5)veessen_14-04-2021 (24)

1. Christiene:
    16 april 2021
    Ja, koud hè maar met het kacheltje aan is het goed te doen.
    Het was zeker héérlijk weer, wij hebben in het drents-friese wold gewandeld.
  2. Bert:
    16 april 2021
    Nou zeker ff fris maar gas aan boord. Geen probleem en lekker dekbed. Overdag prachtig. Dat gebied kennen we nog van een oud en nieuw, Christiene.