Inari lapland 21 mei 2017

21 mei 2017 - Inari, Finland

Zondag 21 mei 2017.

We zijn aangekomen in het land van de Samen. Via een mooie route vanuit SantaClausDorp reden we over de E75 naar het noorden waar we de LMC parkeerde naast een pizzeria in Ivari en de eigenaar om toestemming vroegen om op zijn terrein te overnachten. Geen probleem. We reden langs het Ivari-meer, het grootste meer in noorden van Finland met meer dan 3000 eilandjes. Voor de oorspronkelijke bewoners, de Samen, is dit een heilige plaats. Onderweg in Sodankylä waren we getuige van een herdenking voor de gevallen veteranen in WOII, dat elk 3e weekend in mei daar plaatsvindt, o.a. in het oudste houten kerkje van Lapland gebouwd in 1689 en op de begraafplaats. Toen de LMC geparkeerd was maakten we een mooie wandeling over track “juunuta” langs de rivier de Juutuanjoki en door het bos. Prachtig. We hebben de tijd een uur later dan bij jullie en als we straks in Noorwegen zijn lopen we weer gelijk. Nu even € en in Noorwegen de NOK.

inari_21-05-2017 (2)

1. Pam Molkenboer:
    21 mei 2017
    Mooi om dit mee te maken!
  2. Jojoos:
    21 mei 2017
    Dus jullie gaan naar Noorwegen naar de Nordkap? Mooie foto's! Vooral die van de huismus en rendieren. Zo zie en beleef je veel! Joop gaat morgen van Rochamp (Elzas) richting Luik. Dan is ie dinsdag mooi op tijd thuis om zijn verjaardag te vieren.
  3. Christiene:
    22 mei 2017
    Wat is het toch fijn om zo te kunnen reizen. Leuke verhalen en mooie foto's hoor. Lekker blijven genieten :)
  4. Ria:
    22 mei 2017
    Hele mooie foto's. Bij ons is het gewoon 23 graden en het blijft zo de komende week. Denk dat jullie een mooie reis maken. Kus van ons vanuit het ozo mooie en warme Oostzaan.
  5. Yvon:
    23 mei 2017