Ladenburg-Heidelberg 21-22 mei 2019

23 mei 2019 - Rottenburg am Neckar, Duitsland

Donderdag 23 mei 2019.

We zijn gister, woensdag, op de fiets naar Heidelberg gereden vanaf de CP Ladenburg dat grenst aan een park waar het bij de konijnen af is. Heidelberg is een grote stad die niet zomaar bereikt werd omdat C. lek reed. Na reparatie bezochten we de Altstad en kochten een nieuwe binnenband voor de MTB van C. Na een koppie wordt het vriendelijk weer want in de ochtend was het nog fris en in de middag kwam de zon erbij. Heerlijk. In de altstad torent een flink slot boven de stad uit waarvan je kunt aannemen dat het iets heeft betekent jaren geleden. Ze hebben hier te maken met hochwasser en je ziet dan ook zandzakken voor de deur. We komen na een mooi ritje op de fiets terug op de CP en lopen nog een rondje door Ladenburg. In de avond doen we ons tegoed aan pasta bij Da Vinci, vergezeld van een mooie rode en witte. Inmiddels zijn we anderhalve week onderweg, nog een week te gaan. Vandaag hebben we Ladenburg verlaten en zijn we neergestreken in Rottenburg am Neckar. En dat is een stukje onder Stuttgart. Een vriendelijke CP voor 12 campers met service op een rustige locatie aan de Neckar. We deden wat boodschappen en bezochten het stadje en dat is de moeite waard zeker met dit mooie weer. Morgen op de fiets naar de universiteitstad Tübingen.

heidelberg_22-02-2019 (17)

1. Jojoos:
    23 mei 2019
    Ik vier vandaag mijn verjaardag .
    Net vorkie zitten prikken met Nico in Kaatsheuvel .
    Zijn vandaag onze vakantie begonnen .

Staan met caravan bij Loonse en drunense duinen

Groetjes
  2. BertvdB:
    24 mei 2019
    Van harte gefeliciteerd en hele mooie vakantie
    Groetjes uit Rottenburg an Neckar