Lubeck 25 juni 2017

25 juni 2017 - Lübeck, Duitsland

Zaterdag 24 juni 2017.

En inderdaad behalve schoon waren de toiletten zeer ruim met grote wastafel die we vanochtend als sanitair hebben gebruikt. Het regende en omdat we vandaag in Lubeck met de JoJoos hebben afgesproken reden we via 2 boten, t.w.: Helsingborg-Helsingor en Rodby-Puttgarden naar Duitsland. Een vlotte route om uit Zweden naar het vasteland te komen. Die boten varen elke 20 minuten. José had gister, vrijdag, voor ons een plek besproken op de camping waar zij momenteel verblijven. Op 4 km van Lubeck.

Zondag 25 juni 2017.

Leuk dat onze routes elkaar gekruist hadden in Lubeck. We kwamen, gister, zaterdag, rond 16.00 uur aan en in de avond naar een Amerikaans resto voor de inwendige mens en later bijbeppen met wat alcoholische versnaperingen en dito noten.(in Duitsland is het te betalen). Van José kregen we een plattegrond met stadswandeling die zij al hadden gedaan en wij vandaag, zondag,. Een aanrader. Lubeck is een Hanzestad met veel historie en een fraaie Altstad. We reden de LMC vanaf de camping, 4 km buiten Lubeck, naar een CP op 200 mtr. van het centrum, en je raad het al: op zondag gratis. Mooie wandeling met af en toe een koppie en goed weer waarbij we met ons neus in de muziekfanfareboter vielen. Laat in de middag reden we richting Bremen en hielden halt op een CP in Sittensen, een leuke stek aan een park in een fraai dorp met veel ondernemers.

lubeck_25-06-2017 (17)

1. Christiene:
    25 juni 2017
    Jullie komen nu wel akelig dichtbij ;)
    Blijven genieten hè
  2. Bert:
    25 juni 2017
    Ja klopt, Christiene, geldt ook voor jullie met dat genieten. Dat was het vandaag zeker in Lubeck. En gister gezellie met de Jojoos. Morgen wandelen hier in Sittersen en daarna naar Bremen. We waren er al een keer maar willen die stad nogmaals bezoeken. Waar zitten jullie inmiddels?
  3. Jojoos:
    26 juni 2017
    Was idd heel gezellig met Claubert. Staan nu op cp in Werlte. Mooiefietspaden en er gaat een bus die de fietsen meeneemt. Ze lijken hier heel actief voor de toeristen. Jammer dat het steeds miezert. Hebben zeker anderhalf uur in de file gestaan bij Bremen. Grrrr