Murbach en Turckheim 12 september 2015

12 september 2015 - Turckheim, Frankrijk

Zaterdag 12 september 2015.

We rijden van Murbach naar Turckheim, via de Lidl voor abdijbier en overige, omdat we hebben afgesproken met de JoJoos die hier op een camping staan. De bedoeling is een avond Keezen. In de ochtend slenteren we door het dorp dat vriendelijk aandoet met vakwerkhuizen en aan de buitenwijken van Colmar grenst. In de middag rijden we met de Zafira van de Jojoos naar chäteau du Haut-Koeningsbourg en dat is een bezoek waard. In het midden van de Alsace rijden we terug en bezoeken Ribeauville, een stadje voor en door de toerist en natuurlijk wijn uit de Alscace in alle soorten en maten. Aan het eind van de middag gaat het regenen en het ziet er naar uit dat het voorlopig niet droog wordt.

Vrijdag 11 september 2015.

Na een prachtige zonsondergang en slapen in de stilte, rijden we de LMC de Ballon af. Na 7 km bij het skigehucht La Markstein en splitsing van wegen houden we halt op een parking waar zo’n 12 campers in de zon staan. We gaan ontbijten. Vervolgens  parkeren we de camper op een cp in Murbach. We pakken de fietsen en via een ommetje over de wijnroute van de Alsace doen we plat du jour en wijn in Orswich. Onderweg komen we Joop tegen die we morgen opzoeken in Turckheim.  Daarna nog een col van 483 mtr. over en we zijn weer thuis.

1. Christiene:
    13 september 2015
    leuke foto's van een mooi plekje.
  2. Bert:
    13 september 2015
    Ja en als je weet waar we nu staan..........?? Tussen de stokken van een wijnboer.