Nupen middernacht en Andenes walvis 29-05-2017

30 mei 2017 - Andenes, Noorwegen

Maandag 29 mei 2017.

Vannacht van zondag op maandag stonden we op een plek met vrij zicht op zee zodat we hebben kunnen zien dat voor ons de zon links naar beneden kwam rond 24.00 uur, niet onder ging, en  rechts weer opkwam. Fantastisch om te mee te maken. Na uitslapen, het was vroeg geworden met dat zon gedoe, reden via een veerboot van 20 minuten naar Andenes waar we de LMC bij de vuurtoren hebben neer gezet. In het nabij gelegen resto een bier en een ticket voor een walvissafari, B wel, C niet. De boot ging om 19.00 uur. In de haven ging het wel maar buitengaats op de Noorsezee met de golven hadden diverse opvarenden moeite met hun maag. Er werd gevaren op 9 km uit de kust waar het tussen 350 en 450 meter diep is. We troffen het met het weer weinig wind en zonnig. Na het spotten van 3 hele grote vissen om half 10 terug in de haven. Mooie ervaring. Morgen, dinsdag, op zoek naar WiFi om te uploaden. Dit hebben we inmiddels gevonden bij Whalsafari_Guest.

1. Christiene:
    30 mei 2017
    Mooie dingen om mee te maken. Geniet ervan. Hebben de grote vissen nog een mooi showtje gegeven?
  2. Ria van Beek:
    30 mei 2017
    Claudette bang om zeeziek te worden?
    En wat voor grote vissen, walvissen?
    Het lijkt met een geweldige ervaring.
  3. BertvdB:
    30 mei 2017
    Het was een en al show op de boot Christine. Prachtig die spuitende walvissen
  4. Mianno:
    30 mei 2017
    Geweldige reis, de niet-ondergaande-zon herinner ik (Mia) me nog heel goed. Het is een ervaring die eigenlijk niet in foto's te vatten is. En er komt nog veel meer moois aan .... Tip: rij de Trollstigveien alleen als het mooi helder weer is. Wij hebben destijds 3 dgn op de camping in Andalsnes gewacht op betere weersomstandigheden en dat was echt het wachten waard!
  5. Bert:
    30 mei 2017
    Dank voor info, M en I Als we van de lofoten opnieuw de poolcirkel overgaan zullen we het in de beslissing meenemen. Tja, zon en potvissen je moet het meemaken als je er toch bent.