Overloon 2 31 augustus 2020

1 september 2020 - Overloon, Nederland

Dinsdag 1 september 2020.

We hebben de camper neergezet op CP Kessel en volgens de aardige beheerster moet je ijs eten in Kessel, het kasteel bezoeken en daar aan de koffie gaan. Afgelopen maandag hebben we rond 3 uur de sleutel van het huis aan de stukadoor gegeven nadat de huiskamer en keuken leeg zijn gemaakt. Daarna via Oostzaan, bij familie een koppie, in Loon op Zand een MP boodschap, en tot slot nog een keer naar Overloon om de camper neer te zetten op de CP van  Ans en Sjaak. Een ruime rustige plek. Voor dinsdagochtend een ticket voor het museum met tijdslot 10.00 uur. Lugubere werktuigen uit WO2 w.o. een verdrinkingskist om gevangenen te laten praten. Voor die tijd wat shoppen bij Plus en na het museum bezoek een fraaie wandeling in de Overloonse duinen waar de hei prachtig in bloei staat. Voordat  we aankomen in Kessel nog een bezoek aan een begraafplaats in Ysselstein waar ruim 31.000 Duitse soldaten begraven liggen. Morgen mooi fietsen in de omgeving van Peel en Maas. En donderdag….?

2020-08_overloon (13)

1. Jojoos:
    1 september 2020
    Dat was een drukke eerste dag voor jullie. Ga vooral fietsen in de Maasduinen. Neem het fietspontje in Blitterswijck. Is bij de camping waar wij een paar jaar geleden gestaan hebben aan de Maas. In het restaurant aldaar kun je prima eten. De rest wijst zich vanzelf.
  2. Bert:
    1 september 2020
    Dankjewel voor de suggestie. Dat ligt hier op 36 km fietsen vandaan. Wordt een pittig rondje.
  3. Pam Molkenboer:
    2 september 2020
    Geniet van jullie dagen. T wordt nog prachtig weer.
  4. Bert:
    2 september 2020
    Dankjewel. De zon is er al, Pam.
  5. Jojoos:
    2 september 2020
    In dat geval zou ik Weinsberg aan de andere kant van de Maas zetten🤔
  6. Nanette:
    3 september 2020
    Lekker genieten in het zuiden en bij thuiskomst een “ nieuw “ huis! Dus ook daar dan genieten.
  7. Bert:
    4 september 2020
    Dag Nanette, Kessel is mooie omgeving. Nu 2 dagen Winterswijk en dan even thuis voor wat klus. De stuc heeft deel 1 klaar 1 week drogen en dan de afwerking. Groetjes van ons C en B.