Overloon 2 augustus 2020

2 augustus 2020 - Overloon, Nederland

Zondag  02-08-2020.

Gister, zaterdag, vertrokken we voor een MP boodschap voor de racer naar het gehucht Meije naar het gelijknamige riviertje dat een zijtak is van de Rijn nabij Bodegraven. Daarna voor de aankoop van een naaimachine naar Kaatsheuvel. Alles op de route naar het Heuvelland. Uiteindelijk hebben we de camper neergezet op de CP van de fam. Van Well in Overloon. Een wandeling door bos en over veldwegen brengt je met een half uur in het dorp. Vandaag liepen we naar het centrum waar een oorlogsmuseum is gevestigd. Overloon is totaal verwoest in september 1944 tijdens de operatie  Market Garden.  Daar hadden de Duitsers zich ingegraven. Hevige gevechten tussen bezetter en  Amerikanen die later werden afgelost door de Britten.  Na duizenden granaten moesten de Duitsers zich terugtrekken en die waren achtergebleven werden gevangen genomen. We maakten een mooie wandeling door de Overloonse duinen en een terras was de beloning,  Morgen bezoeken we het museum en daarna naar Mesch in Limburg.

1. Maureen:
    Bekend glaasje 😍

Volgens mij zit er ook een leuk dierentuintje in Overloon.

Ik heb er nog ns op de camping gestaan met Reinier in die hele kleine caravan 🙈
  2. Bert:
    2 augustus 2020
    Dat klopt Maureen er is hier een Zoo. Was dat die EKS van ons 2.5 x 1.55?
  3. Ria:
    2 augustus 2020
    Volgen Ed is er in overloop een erg dieren park.Ria
  4. Bert:
    2 augustus 2020
    Jouw Ed heeft het goed Ria, Er is een Zoo in Overloon.