Pau-Oloron-Laruns-col de Marie Blanc

21 april 2012 - Laruns, Frankrijk

21 april 2012 en zaterdag.

We zijn niet ver gegaan omdat het morgen, zondag, een drukke dag wordt. De reis ging over Oloron de St. Marie, waar we koffie dronken, naar Laruns en vandaar na de lunch over de col de Marie Blanc, een kleintje van ruim 1000mtr., terug naar Pau. Vorig jaar stond de LMC in Laruns om vandaar de Col d' Aubisque te fietsen. Nu was de col zoals vele nog gesloten door de aanwezige sneeuw. Dat betekent af en toe de route aanpassen. Het was markt in Laruns dus enige gezelligheid, en...... rond dat tijdstip lekker weer. Aan het eind van de dag een forse regenbui. Nog wat boodschappen gedaan voor morgenochtend, waarbij het ontbijt van me moeder gaat bestaan uit un pain raisin en een croissant chocolat crême. Dat spul was niet te tillen. Vier uur waren we thuis na nog even een spuit over de Ka gehaald te hebben.

Y-col de Marie Blanc

Op naar morgen, de grote dag nog 1 keer Lourdes en dan........lekker naar huis.