Resia-Peschiera-Pomponesco 11-13 mei`2018

13 mei 2018 - Peschiera del Garda, Italië

Zondag 13 mei 2018.

Zaterdag na de wandeling in de Lungavallee, onder frisse omstandigheden op 1900mtr., rijden we via Bolzano en Trento richting Garda en parkeren op Aera Camper Frassino in Peschiera. De Italianen snappen wat een camperaar nodig heeft b.v. je neemt een stuk tolweg en bij elk benzinestation kan je de camper gratis servicen. D.w.z.  afval gescheiden aanleveren, vuilwater lozen, toiletcassette legen en reinigen en schoon water innemen. Zondagochtend fietsen we naar Sirmione dat een schiereiland in het Lago di Garda is. Een must voor de toerist. Heb je ooit zoveel ijssalons gezien in 1 straat?  Douchen na terugkomst op de CP en vervolgens via een toeristische route naar Pomponesco iets onder Mantova waar we nu voor de 3e keer staan bij Agriturismo Ristorante Regina. Hier is het zeer rustig overnachten met een heerlijke maaltijd op z’n Italiaans. Vanavond  half 8: Antipasti, primo, secondo e dolce. Compleet met goede wijn voor een redelijke prijs. Da Alberto e Ivano. Mocht je n de buurt zijn: Saletto 18 46030 Pomponesco. Geopend: in het weekend. Morgen verder richting zuid.

pomponesco_13-05-2018 (3)

1. Ria van Beek:
    13 mei 2018
    Mantova is een prachtige stad: palazzo ducale, palazzo tè, la piazza, il parco con la statua di Virgilio.... de moeite waard om nog een dagje extra door te brengen
  2. Jojoos:
    13 mei 2018
    Jullie schieten al mooi op! Nog 12 dagen, dan gaan wij ook op pad.
  3. Mianno:
    14 mei 2018
    Goed bezig jongelui! Wij gaan over 10 dgn maar dan in noordelijke richting. Gr. mianno
  4. Christiene:
    14 mei 2018