Tannheim wintersport 3 feb. 2014

3 februari 2014 - Tannheim, Oostenrijk

Maandag 3 februari 2014.

Weer een prachtige dag in het Tannheimertal, windstil en zon, aangename temperatuur. We wandelen naar de Vilsalpsee waar een malloot, waar ze overigens goed van eten, wat stoeltjes heeft neergezet bij een uitspanning en vervolgens neemt de meute plaats en gaat zitten kijken naar een plas hard water met daar bovenop sneeuw. Wij behoren daar ook toe, ondertussen eten we spinazspatzel met kaas en spagetti. Als we in het dorp terug zijn doen we nog een rondje ferienhausen. Volgend jaar om deze tijd willen we terug komen. De veschillen in het weer zijn groot in Oostenrijk: in het zuiden, Karintie, Steiermark en Ost-tirol hebben ze te maken met sneeuw tot 3mtr hoog, duizenden gezinnen zonder stroom en gladijs. Doden zijn te betreuren en ziekenhuizen hebben met vele gewonden te maken. Ook drinkwater is een probleem. Vele dorpen zijn nog afgesloten en scholen zijn dicht. Het sneeuwt er nog en ook ijsregen is een groot probeem. Bij ons en in het noorden schijnt de zon en is de temperatuur overdag ruim boven nul. De ORF besteedt ruim tijd voor alle ellende waar de bewoners in het zuiden mee te maken hebben. Het feit dat wij de trip naar de Weissensee hebben geannulleerd valt dan ook in het niet bij deze ellende.

3 feb. Vlisalpsee te voet (7) (800x450)
WinterGroet van C en B.