Urbino en Pesaro 6 en 7 juni 2018

7 juni 2018 - Pesaro, Italië

Donderdag  7 Juni 2018.

Urbino de stad van o.a. kunstschilder Raphael. Urbino heeft haar uiterlijk te danken heeft aan Federico da Montefeltro die het Palazzo Ducale liet bouwen. Na het bezoek aan Urbino, woensdag, zijn we beland op een ACSI camping in een prachtige omgeving tussen Pesaro en Riccione. De camping heeft schoon sanitair en een zwembad met panoramisch uitzicht. De plaats heet Fiorenzuola di Focara voor de opzoekliefhebbers. Vanuit hier kan je met de fiets Pesaro te bezoeken dat we vandaag deden. Het is af en toe wel klimmen. Pesaro is een havenstad en badplaats, ligt op zeenivo dat je terug ziet in het aantal fietsen in die stad. Het is de stad van componist Rossini met uitgestrekte stranden en ontelbare parasols. Bijzonder is de kathedraal waar men een vloer heeft gebouwd op 2.10 mtr. boven de 5e eeuw mozaïekvloer die op sommige plaatsen nog in zeer goede staat is. In 1866 publiceert de architect Giovanbattista over de ontdekking van de vloer. In 1990 en later wordt er serieus werk van de opgravingen gemaakt.

pesaro_ 07-06-2018 (5)