Vijlen 4 - 7 juni 2022

7 juni 2022 - Vijlen, Nederland

Dinsdag 7 juni 2022

We rijden zaterdag 4 juni door België en komen rond 12.00 uur aan op een camping in Vijlen. Een boeren met melkveebedrijf en 25 ruime plaatsen. We krijgen een plek met fraai uitzicht. Vijlen dat bekend is om de hoogste kerk van Nederland en de ruïnes van de voormalige mergelcementfabriek die vooral in de jaren 20 van de vorige eeuw goede zaken deed. In de middag gaat C. voor een klein rondje dorp en ik fiets wat heuvels. Het weer is mooi met 25 graden. Zondag is het droog in de ochtend. We gaan aan de wandel voor een klein rondje want het is wat ongelijk hier. We passeren wijnhuis st. Martinus en op het terras wordt riant geschonken. Onderweg begint het te spetteren en de rest van de dag valt het met bakken, gelukkig zonder wateroverlast. Maandag is een aardige dag, droog en 20 graden, en je merkt met Pinksteren dat er talloze katholieke tradities in dit deel van Nederland zijn. Bijvoorbeeld het plaatsen van een 30 meter hoge den voor de kerk, een symbool van een beschermheilige. C. gaat opnieuw aan de wandel en ik fiets via Vaals België in om de nodige heuvels te slechten. In de middag kunnen we nog een tijdje buiten zitten met een wijn. Vanwege de weersvoorspelling voor dinsdag komen de pensionadoos niet naar Limburg en gaat het gezamenlijk fietsen helaas niet door.

Het is dinsdag 7 juni. Omdat de pensionadoos niet naar Limburg zijn gekomen fiets ik alleen door het heuvelland o.a. over Keutenberg, Cauberg , Sneidersberg en andere pittige klimmen. C. gaat aan de wandel om wat boodschappen te doen maar wordt al snel door regen verrast. Ik fiets aan de goede kant van de buienzone want in de ochtend is het droog weer. Tussen Meersen en Bunde krijg ik een buitje en bij Schinnen nog 1. Niet hevig maar het venijn zit in de staart: tussen Nijswiller en Vijlen regent het serieus en kom ik thuis met een vochtig pak. Voor morgen ziet het er niet best uit dus tijdens de buien….een boekie in de camper. Als het droog is lopen we de wandeling: "Het verleden van Vijlen" met infoborden. Donderdag vertrekken we omhoog richting Rijssen. zie ook video mooieluchten

heuvelland_07-06-2022 (8)nn

1. Ria:
    Mooie foto's weer.
  2. Bert:
    7 juni 2022
    Dankjewel Ria. Je komt wat tegen onderweg dat MOET dan vastgelegd.
  3. Christiene:
    7 juni 2022
    Goed je best gedaan over de heuvels 😀👍
  4. Bert:
    Route via WhatsApp
  5. Pam Molkenboer:
    8 juni 2022
    Het weer wordt beter Bert.
  6. Bert:
    8 juni 2022
    Lekker, Pam. Het mag warmer en droger.
  7. Anno:
    8 juni 2022
    Is een mooie camperplaats in Rijssen. ,, Midas ,, heeft alle voorzieningen en je loopt zo het bos in.
  8. Bert:
    8 juni 2022
    Dankjewel voor de info, Anno. Ik zag al regelmatig een rondje van Mia vanaf die CP. We hebben camping Elshof in Holten tot maandag. Daarna week RKZ.