Weissensee 23 juni 2018

24 juni 2018 - Techendorf, Oostenrijk

Zondag  24 juni 2018.

Het was ons een waar genoegen aan de plas met zacht water. We komen hier al zo’n 25 jaar in de winter en dit was de 2e keer in de zomer. Heel mooi. Het weer prima, de temp. gezakt naar 21 graden en dat is voor het wandelen aangenaam. We liepen naar diverse hutten en 1 keer met de bergbaan op en neer voor een wandeling naar de Kohlröshutte op 1534 meter, een populaire track met fraaie vergezichten over de Weissensee en het Gailtal.  Camping Knaller met seebad, het water was aangenaam met 22 graden, dus een duik. Modern en schoon sanitair, kost wat maar je hebt  wel wat. Vanaf de camping wandelen naar Ronachsfeld  (voor de kenners)  en vandaar met de boot naar Domlomitenblick, vervolgens een koppie, dan wandelen langs de oever van het meer terug naar Tecchendorf. Een aanrader. Indien de mogelijkheid zich voordoet gaan we in een voorjaar of zomer nogmaals  naar dit mooie plekje.  Zaterdagavond eten met Hitta en Sjaak in Schuler ter afsluiting. Met weemoed namen we vanochtend afscheid en reden een mooie route via Matrei en de Felbertauern tunnel naar een CP in Neubeuern even onder Rosenheim . Kortom terug in Duitsland. Een rustige plek om te overnachten in de buurt van een sportcentrum zonder voorzieningen op een milieustraat na. Het dorp is schattig met poortjes en muurschilderingen. Morgen fietsen en als het weer minder is gaan we verder richting noord.

weissensee_23-06-2018 (46)weissensee_23-06-2018 (34)

1. Ria van Beek:
    24 juni 2018
    Jullie hebben beter weer dan wij. Ook vandaag de zon niet gezien.
  2. Christiene:
    24 juni 2018
    Er wordt nog volop genoten zie ik. Lekker hoor :)
  3. Marianne Dubbeld:
    24 juni 2018
    Wat een mooie plaatjes. Ook in de zomer is de Weissensee en omgeving prachtig.