Weissensee 7 februari 2020

7 februari 2020 - Weissensee, Oostenrijk

Vrijdag 7 februari 2020.

Dat uitbouwen is helaas mislukt. De jongens hebben klop gekregen. De stand is nu 7-3. Dinsdagochtend kregen we als verwacht regen in Techendorf , het had die nacht niet gevroren en in de ochtend was het 8 graden. De regen heeft het ijs goed gedaan, alle oneffenheden weg en de scheuren volgelopen. In de middag zakte de temperatuur naar 2 graden en in de nacht naar woensdag 6 graden vorst. We gebruikten de  dinsdag na de regen voor een wandeling naar Tschabitscher om er te lunchen. Rond drie uur daalden we weer af naar Oberdorf dat aan het begin van het meer ligt voor je Techendorf binnenkomt. Terug aan het meer werd er druk geschaatst op uitstekend ijs. Woensdagochtend waaide het behoorlijk en er kwam wat motsneeuw uit de lucht. Woendagmiddag kregen we met sneeuwjachten over het meer te maken. Donderavond hebben de jongens geprobeerd om wat aan de achterstand te doen dat deels is gelukt. De huidige stand is 11-6 voor de meisjes. Woensdag en donderdag was het weer prima schaatsen en wandelen. Ondanks dat het woensdag hard waaide. Vandaag tijdens de vrijdag’s dorpentocht van 100 km weer gezellig op het kleine meer. In de middag hebben we het afgesloten op het grote meer waar een baan is geveegd door Norbert Jank omdat er woendagochtend wat sneeuw op terecht was gekomen. Vanavond aten we bij Holtzer en morgen richting Frankfurt voor een overnachting in Idstein. Een prachtige week die we in 2021 proberen te herhalen.

video weissensee 2

video weissensee

weissensee_05-02-2020 (20)

1. Christiene:
    7 februari 2020
    Goede terugreis! tot volgend blog
  2. Bert:
    8 februari 2020
    Dankjewel 👌 Tot....?
  3. Nanette:
    10 februari 2020
    Wat een tegenstelling: sneeuwstorm maar ook groene berghellingen!
    Goed thuisgekomen?
  4. Bert:
    10 februari 2020
    Ja Nanette, Je kunt het beleven in Oostenrijk maar we zijn veilig thuis. Het is hier even wennen met het weer.