Oterleek 21 september 2022

24 september 2022 - Oterleek, Nederland

In het weekend van 17 / 18 september ben  ik met dochter Maureen een weekend musea gaan bezoeken. C. was redelijk aan het herstellen na de operatie dus kon ik van huis. Zaterdag 18 september parkeerden we in de Lorenzstraat in Hilversum, met de fiets naar de Kerkbrink voor een bzoek aan de expositie van Wiliam Rutten ter gelegenheid van 35 jaar fotografie van Wiliam. We kwamen iets te vroeg aan en besloten een selfie te maken en zie daar de fotograaf himself komt de trap af van het museum en wilde enthousiast met ons op de foto. Wat een kadootje. Na hilversum reden we naar Zwolle voor een bezoek aan het Herman Brood museum. We parkeerden op de CP in de jachthaven en met de fiets naar het centrum. Het was al wat later in de middag zodat na het museumbezoek van Herman het  tijd werd voor een kroeggie. Terug in de camper een heerlijk maaltje pasta bereid met vers stokbrood en de avond doorgebracht met o.a. krant en de Streamers. De volgende morgen opnieuw met de fiets naar het centrum voor een bezoek aan musuem De Fundatie. Terug in de camper reden we deze naar Grolloo en namen de lunch in café Hofsteenge waarna we het museum van Harry Muskee, zanger in de band Cuby en de Blizzards, aandeden. Tegenwoordig hebbben ze daar een audiotour wat heel confortabel is. Op weg terug naar huis in Drachten nog een MP boodschap en tenslotte aten we bij  restaurant Hajé in Zurich. Rond achten waren we zondagavond terug in Oterleek.