Oudega- Ruinerwold 25-28 juni 2021.

28 juni 2021 - Oterleek, Nederland

Maandag 28 Juni 2021

Vrijdag 25 juni rijden we Burdaard uit, het dorp waar Maarten van de Weijden zijn eerste elfsteden zwemtocht beëindigde, en parkeerde we de camper op de CP in Oudega. Hier staan we voor de 2e keer. Een dorp met 1700 inwoners en op 100 mtr. van de CP het café Helling. De CP ligt aan een kleine haven. De vorige keer stonden we met 5 en nu met 2 campers. In de middag een wandeling langs een aantal importante panden die zijn voorzien van info-borden die iets vertellen over de functies en historie ervan. Oudega was een bedrijvig dorp met vele ondernemingen die inmiddels zijn verdwenen en de panden zijn omgevormd tot woningen. Zaterdag een mooie route op de fiets en in de avond gaat het los bij het café met live muziek. Zie ook de video’s. Zondagmorgen naar het beroemde bruggetje in Bartlehiem waar we slechts 4 km vandaan staan. In de middag, na een wandeling vanaf het buitencentrum van Appelscha waar we de leeuwerik en de tapuit spotten, verrassen we C en K in Ruinerwold want C. is jarig en we hebben voor een nacht een plekje bij hun op de camping. Een gezellige avond met 4 en maandag 28 maken we een relaxte wandeling in het Dwingelerveld waarna we na de lunch via de polder naar huis tuffen. Nadat we tanken in Rustenburg en wat boodschappen doen is het  half 5 als we in Oterleek arriveren.  Voorlopig zijn we de maand Juli thuis en staan augustus en september op de camperplanning.

Video café Helling Oudega

Video 2 café Helling Oudega

Allen bedankt voor de leuke reacties en tot de volgende trip.

oudega_25-06-2025  (1)

1. Ria:
    28 juni 2021
    Bedankt voor jullie reisverhalen en de mooie foto’s.
  2. Bert:
    Dankjewel. We deden het graag. Groetjes
  3. Christiene:
    28 juni 2021
    Leuke foto's en sfeervolle video's.
    De verrassing was super 😘 en hebben inderdaad lekker gezeten en mooi gewandeld.
  4. Bert:
    28 juni 2021
    Ja mooi en hebben jullie het droog gehouden vanmiddag?
  5. Christiene:
    28 juni 2021
    Eind van de middag een bui met wat onweer-gerommel in de verte. Al met al viel het mee.

Bij jullie?
  6. Bert: