Ramsbeck 4 april 2019

5 april 2019 - Raesfeld, Duitsland

Vrijdag 5 april 2019.

Gister, donderdag, was een druilige dag, dus goed om te rijden. Na vertrek uit Siefersheim reden we naar het Sauerland met bestemming Ramsbeck, de parking van het Bergbaumuseum. Het was mistig en koud boven in Ramsbeck. We kwamen aan om half 4 en konden met het rammeltreintje van 4 uur mee de mijn in voor een excursie van 1 uur.  Imposant om te zien en horen hoe er in de vorige eeuw onder slechte arbeidsomstandigheden erts, zilver en zink naar boven is gehaald. Vanochtend hebben we het museum nogmaals bezocht omdat het na de treintoer werd gesloten. Vervolgens naar warmere oorden van 4 naar 10 graden!! We parkeerden vandaag op de CP Graf Alexander in Raesfeld in de buurt van de grens met Nederland. Voor 8 euro doe je een overnachting met douche en toilet. Een leuke plaats met een park en slot om de hoek. We maakten een mooie wandeling en deden nog enige boodschappen.  Wat bijzonder is aan deze CP :  Men heeft een schotel geplaatst met een aantal aanslutingen. Heb je de juiste kabel mee kan je toch tv kijken, want er staan bomen die de satellietonvangst hinderen. Morgen, zaterdag,  mooi fietsen.

ramsbeck_04-04--2019 (11)

1. Christiene:
    5 april 2019
    Jammer van het weer...moet je toch meer richting kust want hier hebben we heerlijk weer.
    Interessant zo'n mijn/museum, is toch leuk om te weten hoe dat ging. In Luxemburg ook ooit eens onder de grond geweest 👷
  2. BertvdB:
    5 april 2019
    Dat weer, Christiene, is morgen helemaal OK hier: 18 graden.
  3. Nanette:
    8 april 2019
    Veel gedaan in korte tijd! En jullie kunnen zo ingezet worden als camperplaats/campinginspecteur. 😜