Carolafels, Zittaugebergte en Autokemp, Tsjechie. 25 mei 2013

25 mei 2013 - Zittau, Duitsland

25 mei 2013
Vandaag bewolkt met 11-12 graden, te koud. Na 14.00 uur krijgen we af en toe een bui op de camper. Een prima plek om te overnachten bij Gondelfarht in Jonsdorf. Als je in de nacht naar je toilet gaat merk je hoe stil het er is. We gaan vandaag voor de wandeling TK-3 die o.a. langs de Carolafels gaat. Het is handig als je over wat conditie beschikt want deze is pittig m.n. waar men blokken heeft neergelegd om een trap te bouwen. Behoorlijk steil. Onderweg kom je borden tegen die aangeven wat een rotspartij voorstelt. b.v. : een theekan, de gelijkenis is verbluffend. Na de wandeling servicen we de camper op een parking met fraai toiletgebouw op 200mtr van gasthof Gondelfarht. We gaan de grens over met Polen en tanken, daarna in de richting van Liberec, kopen een vignet voor een maand en via Turnov, waar we Tsjechie's kronen uit de flappentap halen, worden getrakteerd op een Lada-parade. Vervolgens komen terecht op autokemp Orlice. in Kolodeje nad Luznici. Kost 10 euro per nacht. Dat is richting Brno. We slaan het Reuzengebergte over omdat de verwachting qua weer niet best is. We draaien de routing om en komen mogelijk op de terugweg nog in de Krokosne terecht.
Deze autokemp heeft gelijkenis met een municipal in Frankrijk. Het is prettig om weer in het land van Pilzen te zijn. Op de kemp is een buffet met Gambrius en Primator. Er tegenover is een zwembad, sporthal en tennishal waar vanavond div. bands optreden. Hoofdzakelijk Rock. Genieten.

lada_turnov_25-05-2013 (3)

1. Christiene:
    25 mei 2013
    Hoi B & C
    Hier ook nog steeds te koud, liep om 6.00 uur al door de Amsterdamse Waterleiding duinen te struinen en was het nog maar 5 graden!
    Leuke plaatjes van een leuke wandeling denk ik.
    Groetjes