Dobrosov, bunker 7 juni 2013

7 juni 2013 - Trutnov, Tsjechië

7 juni 2013
Tjonge zon en warm, wat lekker. Wij reden de LMC van Adrspach naar Pec pod Snezkou en onderweg deden we Dobrosov aan. Hier ligt een bunker die deel uitmaakt van een verdedigingslinie tegen de Duitsers in WO2. Deze bunker is volgens de Tsjechen de enige in Europa die voor publiek is opengesteld. Het is een zeer imposant complex met een gangenstelsel tot 32mtr. onder de grond en verbindingsgangen naar een commandobunker van 500mtr. Daarnaast een expositie over de bouw en het gebruikte wapentuig. Je bent een uur zoet met de wandeling door het complex.

drobosov_07-06-2013 (20)

1. Wepje:
    B en C.
    Gisteren op racefiets naar San Gigmignano. We zagen het liggen vanaf de camping.
    heeft een stedenband met Cesky Krumlov..
    Ik kan echt niet klimmen ik was kapot toen veel te laat thuis kwam!!!!!!! Daarna met vrienden uit limmen gegeten bij hun in het app.
    En daarna , jawel een potje keezen.
    Vandaag aangekomen bij het meer van Trasimeno.
    Blijven hier een dag of 3/4.
    Lekker weer 25/27 graden.
    Nu aan een wijntje en een berichtje sturen aan B en C.
    xxxxjes Jo en Jo
  2. Christiene:
    7 juni 2013
    Gelukkig is het mooi weer geworden, het ziet er en het voelt voor jullie gelijk wat vrolijker uit denk ik.
    De plaatjes zeggen weer genoeg, jullie vermaakten jullie toch wel maar met het zonnetje erbij ziet het er nog mooier uit.
    Geniet ze nog.
  3. Peter Oomen:
    8 juni 2013
    Hallo Claudette en Bert,
    Wij zitten momenteel in de Vendee en de laatste dagen is het zeer zonnig met temperaturen tot over de 30 graden. Vandaag regent en onweert het een beetje. Goede dag om een markt te bezoeken en boodschappen te doen.
    Groeten van Elly en Peter.
  4. Bert:
    8 juni 2013
    Hee Joop, als je nu niet klimmen kan blijf dan op vals plat dat hebben ze zat in Italié.
  5. Bert:
    9 juni 2013
    Mooie omgeving JoJoos, de bedoeling van ons is om in het najaar daar ook een tijdje te vertoeven,