Jesenik 30 mei 2013

30 mei 2013 - Jeseník, Tsjechië

30 mei 2013
Vandaag voor de verandering bewolkt en regenachtig. We zijn bijna 2 weken onderweg dus we hebben nog even. Het zou fijn zijn als komende week de temperatuur wat omhoog gaat omdat we het plan hebben om vanaf de oostkant het reuzengebergte te gaan doen. We maakten vandaag een wandeling naar het centrum van Jesenik en bezochten een museum waar een presentatie werd gegeven over de heksenverbranding in 1600. Donald Duck is leuker om naar te kijken. Vervolgens liepen we naar Het Balneopark waar vanuit een nabij gelegen sanatorium hydroterapie word gepredikt. We waren getuige hoe dat in zijn werk gaat toen een dame blootvoets door het koude water wandelde. Naar beneden terug was een makkie. Dit is een mooie omgeving waar veel te doen is. In de avond kookte de beheerster van de autokemp voor ons, we zijn de enige gasten, erg lekker en voor weinig. Zaterdag komt hier een club VW Scirroco liefhebbers, waarschijnlijk dankbare foto objecten.

jesenik_30-05-2013 (14)

1. Peter Oomen:
    30 mei 2013
    Hallo Claudette en Bert,
    Wij bidden ook voor wat betere temperaturen. Maandag starten wij met onze vakantie naar Frankrijk, dus een zonnetje zou welkom zijn.
    Veel plezier verder.