Zondag - woensdag 1 - 4 juni 2014

5 juni 2014 - Zittau, Duitsland

Zondag 1 juni Aken / Elbe.

We vertrekken uit Lautenthal en rijden 200km naar het oosten maar eerst bezoeken we Braunlage waar we ruim 20 jaar geleden voor het eerst gingen langlaufen en een jaarwisseling vierden bovenop een berg met champagne en bier. Als we de Harz verlaten zie je direct het veranderen van landschap. Het is vlakker en weidser. We rijden naar Aken aan de Elbe, een tussenstop voor Spreewald. We zetten de LMC neer bij een bootcenter waar een camping en een cp naast is. Met faciliteiten voor service, douche en een kk met voordelig bier. En........mooi uitzicht op de Elbe. We liepen door het stadje en daar vonden we behalve straten nog meer straten. Geen gezellig centrum met pleintjes.

Maandag 2 juni, Leipe, Spreewald.

Na Aken aan de Elbe rijden we met goed weer naar Liebe in de gemeente Lubbenau Spreewald. Dit ligt recht onder Berlijn. We zijn terecht gekomen op de cp van het Spreewald hotel in Leipe. Voor 5 euri overnachten we hier en kunnen gebruik maken van toiletten. Ook schenken ze Keller bier dat ongefilterd en lekker fris is.  Een prachtig gebied waar je zeer veel fietsers ziet. Iets dat we morgen, dinsdag,  ook gaan doen bij goed weer.

Dinsdag 3 Juni 2014, Leipe, Spreewald.

Vandaag half bewolkt en 20 graden. Prima weer voor een fietstoertje. We rijden om een natuurgebied van Spreewald heen. Terug gaat over Lübbenau. Een stadje dat gelijkenis vertoont met Giethoorn en Venetië. slootjes, bruuggetjes en boten met gedekte tafels erin voor rondvaarten met toeristen. Het stuk van Lübbenau naar Leipe is echt schitterend. Door het bos ga je en regelmatig moet je van de fiets om over een brug met een trap te gaan. Wlan is hier niet te vnden.

Woensdag 4 juni 2014, Leipe, Spreewald

Mooi weer vandaag met 25 graden en weinig wind. We fietsten naar Burg Spreewald en daarna naar Lübbenau. Fraaie routes, meestal door het bos. Vooral in Lübbenau vind je haventjes waar platbodems met gedekte tafels groepen vervoeren d.m.v handkracht. Deze maken een toer door de sloten en lunchen onderweg. Dit gebied is 2 talig omdat er vroeger een Slavische meerderheid was die nu nog een minderheid vormt. Nog ff geen Wlan.

Nu wel dus,.... donderdag 5 juni 2014 in Grossschonau bij het trixi park bad.

cp leipe 3juni 2014 (8) (800x530)