Anerveen 23 mei 2023

23 mei 2023 - Gramsbergen, Nederland

Dinsdag 23 mei 2023.

Zaterdag 20 mei 2023. Deze ochtend staat in het teken van luieren in de zon met een boekie en telefoon. Na de middag stappen we op de fiets en rijden naar Boslounge bij het plaatsje Spier. Hier starten we een wandelknooppuntwandeling in het fraaie Dwingelerveld van 10km gemaakt met de app Routiq. Eerst nog een koppie en dan een uur of 3 in de benen. Na afloop fietsen we naar Wijster voor wat boodschappen in de buurtwinkel. Terug op de CP zitten we tot laat buiten.

Zondag 21 mei 2023.

We staan laat op en het is heerlijk weer voor een fietstocht via knooppunten dat uiteindelijk 56 km wordt. Onderweg bij een theehuis van natuurmonumenten een happie en een drankie. we kruizen 2 maal het Dwingelderveld en dit is een prachtig natuurgebied. Het schijnt het stilste van Nederland te zijn. Maandag 22 op de fiets naar de parkeerplaats van de VAM berg waar we een wandeling maken over de berg, door bossen en over heide. 5.5 km bij prachtig weer. Onderweg nemen we kennis van het bouwen van VAM 2, een nieuwe berg die 63 meter hoog wordt en in de 3e week september dit jaar, voor het EK wielrennen klaar moet zijn. Dinsdag zetten we koers met de camper naar Coevorden om op het EDS plein boodschappen te doen. Daarna door naar Anerveen waar we de camper neerzetten op SVR de Eikenzoom. In de avond fietsen we naar Gramsbergen om te snekken bij de plaatselijke snacketaria.

wijster 2 21-05-2023 (16)wijster 2 21-05-2023 (18)

1. Piet Berkhout:
    23 mei 2023
    Mooi stukje Nederland waar jullie vertoeven.
  2. Bert:
    23 mei 2023
    Zeker Piet en de CP in Weister is een pareltje. Aanrader.
  3. Christiene:
    23 mei 2023
    Er wordt druk gewerkt daar bij de VAM. Goed bezig per fiets en wandelschoenen, lekker hoor.
  4. Bert:
    23 mei 2023
    Ja was uiteraard feest der herkenning. Christine.....en mooi weer. Nu veel wind en maar 15 graden. morgen beter.