Obertsrot 23 juni 2023

23 juni 2023 - Obertsrot, Duitsland

Vrijdag 23 Juni 2023.

We vertrekken maandag 19 vroeg omdat er boodschappen gedaan moeten worden en de reviews van de CP in Freundenstadt vermelden dat je bijtijds moet aankomen omdat het anders vol is. Wij arriveren rond 13.00. Er is plek zat. Na aankomst gaan we het zwembad in dat naast de CP ligt. Het is onverminderd mooi weer. Later in de middag lopen we naar het centrum en halen wat folders bij het VVV gevolgd door een terras op het prachtig marktplein. Het is tevens het grootste omsloten marktplein, 219 x 216 mtr, van Duitsland. We zitten weer tot laat buiten. Dinsdag 20 pakken we de fiets voor een mooie tour vanuit Freundenstadt. De eerste 20 km heuvel op, heuvel af door een fraai bos. Onderweg doen we een Italiaans resto voor de lunch. Daarna gaat het valsplat naar beneden  en dalen we af van 800 mtr. naar uiteindelijk 200 mtr. Dit na 48 km. We komen aan in Wolfach, doen een koppie en kopen een kaartje voor de trein. Deze brengt ons met fiets en al terug naar Freundenstadt waar we in de avond onder de bomen naast de camper zitten.

Woensdag 21 hebben we het plan opgevat om een stadswandeling te maken. We kregen een routebeschrijving van het touristburo. Dit moet even uitgesteld omdat op tijdstip van vertrek regen de straten teistert. Rond 11 uur is het droog en we gaan op pad voor een aantal uren in de wandelschoenen met een beschrijving van alle hoogtepunten die je volgens de folder moet zien. Een rondje van 3 km waar je 4 uur mee zoet bent. In de avond lopen we naar de Altstadt voor een pizza en een flamkuchen.  Donderdag 22 rijden we naar Obertsrot en via een steile smalle weg waarbij af en toe de stoep moet worden meegenomen komen we aan op wat regelmatig als feestterrein gebruikt wordt, en tevens ingericht is als CP. Compleet met een stroomzuil en een mileustraat. Er is heel veel ruimte en er ligt een freibad naast. We fietsen na installatie naar Gernsbach, doen een koppie en slenteren door het stadje. Als we terugkomen gaan we het zwembad in want na 17.00 uur,… halve prijs. In de avond, het zat er al een tijdje aan te komen: onweer en forse regen. Vrijdag 23 juni, het is prima weer dus starten we een rondwandeling bij de klingelkapel, 1 met pittige klimmen naar slot Eberstein. Het gaat door hoofdzakelijk prachtig bos met mos en varens. Als we klaar zijn met de wandeling fietsen we naar Gernsbach voor wat boodschappen bij Aldi-Sud. Tevens doen we aan het water van de Murg een lunch. In de middag nog even het water in want het is erg handig dat de CP opnieuw naast een zwembad ligt. Morgen, zaterdag 24 naar de Moezel.

obertsrot_23-06-2023 (16)

1. Lizette:
    23 juni 2023
    Wat een mooie plaatjes en zulk goed weer!!!
  2. Bert:
    23 juni 2023
    Lizette, dankjewel. Het goede weer weet hier niet van ophouden. Gister voor het eerst serieus regen sinds een maand? of langer? Het Zwarte woud is inderdaad prachtig. Nog een week dan is het voorlopig weer over met de vakantiepret.
  3. Piet Berkhout:
    24 juni 2023
    Blijft volop genieten. Mooi verslag weer!
  4. Bert:
    25 juni 2023
    Doen we zeker, Piet... inmiddels aan de Moezel. De wijnen smaken onverminderd lekker. En nu fietsen zonder bulten.
  5. Christiene:
    25 juni 2023
    Je zal maar jarig zijn op 32 juni in Obertsrot! Blijf vooral genieten. Wij snakken naar water!
  6. Bert:
    25 juni 2023
    Jullie hebben toch een vijver....😄