Moezel 26 juni 2023

26 juni 2023 - Dorsten, Duitsland

Maandag 26 Juni 2023.

Zaterdag 24 komen we na een 350 km aan op campingplatz Bruttig. Deze ligt aan de Moezel. Er is plek genoeg en de beheerder laat ons de vrije hand in het zoeken van een plek. Als de boel staat gaan we op de fiets naar Elfriede in Ellenz om wijn te proeven en te bestellen. Daaarna rijden we nog een heen en weer langs het water en bij terugkomst op de camping testen we het terras en het bier…goedgekeurd. Zondag 25 weer een prachtige dag maar in de middag heet. We fietsen voor het eerst sinds lange tijd vlak. Bij elkaar wordt het 50 km langs het water van de Moezel. Een koppie in Cochem en bij terugkomst op de camping een praatje met Nederlanders die een appartement gehuurd hebben aan de overkant van de camping. Tevens een bier op het campingterras. In de avond is het lang buiten zitten want het koelt nauwelijks af. Na 2 nachten aan de Moezel halen we maandagochtend 26 de wijn op bij Elfriede en rijden verder noordwaarts. In Dorsten maken we een stop op de CP “an der Lippe” Het is half 3 dat de boel weer staat en we lopen naar het centrum dat in tegenstelling wat we gewend zijn de afgelopen weken modern aan doet. Voldoende terrassen en bij terugkomst kunnen we in het naastgelegen zwembad op vertoon van de CP ticket gratis douchen. Morgen, 27 juni , Nederland in. Op naar CP MiAnno in Hellendoorn. Eerst langs Rose Vesand in Bocholt,

moezel_25-06-2023 (2)