Baden Baden Oppenau 2 juni 2023

2 juni 2023 - Oppenau, Duitsland

Vrijdag 2 juni 2023.

Woensdag 31 opnieuw prachtig weer strak blauw 26 graden. We komen aan in Baden-Baden op een CP, 3 km van het centrum. Na installatie van de camper lopen we naar het centrum en gaan bij het touristburo naar binnen voor wat folders. Daarna bezoeken we historische gebouwen in de Altstad. Donderdag 1 juni stappen we op de fiets en parkeren deze bij het touristburo, vervolgens nemen we de bus naar een kabelbaan die ons naar 668 meter hoogte brengt. Daar een koppie bij het resto en dan nog een stukje omhoog wandelen om een communicatietoren te bezoeken. En zie daar…..uitgevoerd met een lift. Boven een mooi uitzicht over de groene stad Baden-Baden. Eenmaal beneden naar binnen bij een pizzaschop voor een happie. Daarna fietsen we nog wat door de stad met mooie parken en doen wat boodschapjes. Vrijdag 2 juni gaan we na het servicen van de camper via de Aldi-Sud over de schwarzwaldhochstrasse naar een CP in Oppenau, Een hele mooie weg van een km of 60 waar ook motorrijders van smullen. (zie Video) .Onderweg parkeren we om een rondwandeling te maken naar de waterval Gerolsau. Halverwege een gasthof voor een koppie. Overigens een prachtige wandeling. Rond 13.00 komen we aan in Oppenau en maken een wandeling hoog over die we besluiten op het terras van het zwembad met een hefeweizen. Omdat het opnieuw mooi weer is zitten we tot laat buiten.

baden baden_01-06-2023 (3)

1. Jojoos:
    2 juni 2023
    Jullie wandelen wat af. Wel de beste manier om van de omgeving te genieten 😊
  2. Bert:
    3 juni 2023
    Ja echt een cadeautje hier prachtig wandelen met al die watervallen.
  3. Nanette:
    3 juni 2023
    Route gewijzigd? Is dit niet in Schwarzwald?
    Veel wandelplezier! Wij gaan stukje GR34 langs kust proberen
  4. Bert:
    3 juni 2023
    Nee route is geheel niet gewijzigd. Het is hier prachtig wandelen in het Zwarte Woud met al die watervallen. Jullie ook veel plezier met de gr34