Bilzen 13 mei 2023

13 mei 2023 - Sint Odilienberg, Nederland

Donderdag 11 mei 2023.

De X-motor is vervangen van de schotel en die doet het weer. Helaas geen garantie. We rijden van Rijssen na een koffiestop bij de Mac naar Bilzen en parkeren op een CP Grote Spouwen. Het is rond 4 uur dat we aankomen. Hier kunnen 4 campers staan zonder voorzieningen behalve stroom tegen een wel heel hoog tarief 1 euro per uur. Voor het avondeten maken we een wandeling naar het nabijgelegen dorp. De keren dat we in de nacht wakker zijn regent het en dat was de vorige nacht ook zo.

Vrijdag 12 mei 2023.

We gaan in de ochtend kijken waar er zaterdag gestart moet worden voor de fietstoertocht BilzenClassic. Daarna zetten we de camper op een CP midden in Bilzen. We gaan het centrum in op wandelschoenen en bezoeken het OnthaalToerisme. In Nederland heet dat VVV. Daarna een koffie met croissant op een terras op de markt. Gewapend met een boekje en een plattegrond gaan we aan de wandel. Een mooie van ruim 10 km rondom Bilzen met af en toe pittige klimmen. Het is de hele dag bewolkt en als we terug zijn in de camper komen er nog een paar stevige buien over. In de avond breekt de zon door en zitten we buiten met een bier. (P en E bedankt).

Zaterdag 13 mei 2023.

C. neemt de fiets en gaat op verkenning nadat ze mij vergezeld heeft naar de start/inschrijving van de BilzenClassic een toertocht die zuidelijk gaat en waarbij je kunt kiezen uit diverse afstanden. Ik ben voor de 75 km gegaan. Regelmatig slecht wegdek en pittige klimmen. Onder prachtig weer met 21 graden ben ik om 13.00 klaar en rijden we de camper naar een CP in Sint Odilienberg. We zitten heerlijk in de zon tot we om een uur of 5 worden getrakteerd op een paar pittige onweersbuien. Morgen naar camping De Veentjes in IJhorst.

1. Christiene:
    14 mei 2023
    Lekker sportief bezig geweest. Tot vanmiddag