Coevorden 25 mei 2023

25 mei 2023 - Coevorden, Nederland

Donderdag 25 mei 2023.

Woensdag 23 mei fietsen we met vriendelijk weer naar Coevorden, lopen binnen bij het infocentrum aan de haven en kopen voor 2 euro een boekje met stadswandeling. Interessant om te lezen welk een historie deze stad heeft die waarschijnlijk verrees op de heuvel Koevorde tussen het jaar 1000 en 1100 We zijn een paar uur zoet en na afloop een koppie bij de Heeren van Coevorden dat gevestigd is in het gebouw waar ook o.a. het gemeentehuis is. Per 1 januari 1998 is de oude gemeente Coevorden opgegaan in de nieuwe gemeente Coevorden met de voormalige gemeenten Dalen, Oosterhesselen, Sleen en Zweeloo. Op dit moment 36.000 inwoners. Na de lunch slenteren we door de winkelstraten en bezoeken we Koekendiefie. Het CreaBea domein voor C. waar we een koffie met koek krijgen aangeboden. We komen laat terug op de camping waar het lekker weer is en we nog een tijdje buiten zitten. Vandaag doen we een knooppuntroute van 55 km in het grensgebied van NL en DE. We doorkruizen een mooi bosgebied in Duitsland. Onderweg een patat en in Gramsbergen een bier op terras in de zon. Gaandeweg de dag wordt het steeds zonniger en bij terugkomst op de camping is het nog een paar uur buiten genieten. Morgen, vrijdag, rijden we de camper naar Coevorden, bezoeken het Stedelijk museum, doen wat boodschappen en komen in de middag aan bij MiAnno in Hellendoorn.

coevorden_24-05-2023 (9)

1. Piet Berkhout:
    26 mei 2023
    Als het zonnetje schijnt is het (bijna) overal mooi weer.
  2. Bert:
    28 mei 2023
    Klopt Piet , we hebben al een aantal dagen strak blauw en dat bevalt goed. op dit moment net door het Teutoburgerwald heen . Morgen verder richting Zuid-Duitsland.
  3. mianno:
    Welkom op CP MiAnno !