Den Helder 20 juni 2021

20 juni 2021 - Den Helder, Nederland

Zondag 20 juni 2021

We rijden na een weekie klus thuis en hulp aan project M van onze dochter naar Den Helder en parkeren op de CP rond 11 uur. Plek zat want er kunnen er 40 staan. Na betalen en verkrijgen van wat toeristische info gaan we aan de wandel naar Huisduinen, een dorp met veel WOII historie. Inwoners van Den Helder werden uit hun huizen verdreven die vervolgens werden gesloopt door de bezetter om ruimte te maken voor de schootsafstand van de Atlantikwall. We lopen een rondje over ford Kijkduin en bezoeken het Atlantikwall centrum. Een voormalig administratie- en bioscoopgebouw  van de Duitsers dat nu modern is ingericht voor info over de ruim 6000 km kustverdediging met ruim 10 duizend bunkers om zo een geallieerde inval te kunnen verhinderen en manschappen vrij te maken voor het oostfront. Deze week staat in het teken van het bezoeken van monumenten die te maken hebben met dit verdedigingswerk.  Afhankelijk van het weer een dagje Texel fietsen en daarna naar Friesland om een schijnvliegveld buitendijks te bekijken.

den helder_20-06-2021 (3)

1. Christiene:
    Den Helder heeft ook een kleine Hortus 😉
    Leuk om weer op pad te zijn
  2. Bert:
    20 juni 2021
    Misschien iets voor morgen want het weer lijkt niet best te worden, Christiene.
  3. Vankozum.:
    Nieuwe Diep. Altijd leuk 😀
  4. Bert:
    20 juni 2021
    Staan we vlakbij, Koos. Is afgedamd in het noorden waar nu de veerboten naar Texel liggen.
  5. Nanette:
    22 juni 2021
    Mooie foto’s! Geniet van jullie leerzame trip. Wij gaan donderdag weer op pad. Groetjes aan Claudette.
  6. Bert:
    22 juni 2021
    Dankjewel, Nanette. Waar gaat jullie trip heen?
  7. Nanette:
    22 juni 2021
    Eerst omgeving Groesbeek en dan Sallandse heuvelrug.
  8. Maureen:
    26 juni 2021
    Die Hortus in Den Helder is idd heel leuk. Misschien op de terugweg. Dan zijn de maatregelen versoepeld. Wie weet is dan die hele leuke kleine vlindertuin daar ook open.