Oudega 13 juni 2021

13 juni 2021 - Oudega, Nederland

Maandag 14 juni 2021.

Vrijdag de 11e  gaat de wandeling over een mooi stuk park aan de overkant van de jachthaven en voor de terugweg hebben we een overtocht nodig met het pontje naar Eernewoude. Het is plakkerig weer en de muggen tieren welig. In de middag rijden we naar Termunterzijl en parkeren op een CP voor camping Zeestrand. Na wat geslenter door het dorp komen we op een terras aan de praat met Gerda en Ad die een stacaravan op de camping hebben. Zaterdag fietsen we in de omgeving over smalle paadjes met heerlijk koel weer, in de middag staan we met verrekijker en fototoestel achter de kijkwand naar de zeehonden te loeren. Dit is een geweldig gebeuren om te zien hoe de dieren met jongen bij hoogwater op het strand komen rusten en eten. Zondagmorgen rijden we de camper naar een parking even buiten het dorp en fietsen naar een vogelhut en het bezoekerscentrum van Termunten. Vandaar wandelen naar de dijk en nogmaals, maar nu ruim voor hoogwater, naar de kijkwand voor de zeehonden. In de middag rijden we naar de jachthaven van Oudega in Smallingerland voor een rustige CP met leuk uitzicht. We zitten in de zon tot het EK tijd is en zien Oranje winnen met 3-2. Morgen fietsen we in mooi Friesland en daarna weer even thuis.

termunten 2_06-2021 (4)

1. Christiene:
    13 juni 2021
    Leuke foto's hoor. Het zijn er wel heul veul hè
  2. Bert:
    13 juni 2021
    Zeker, mooi om te zien.
  3. Lizette:
    15 juni 2021
    Mooie plaatjes weer, Bertje👍
  4. Bert:
    15 juni 2021
    Dankjewel, Lizette. Er was weer veel te zien en de Nikon deed idd goed werk.
  5. Maureen:
    16 juni 2021
    Wat een feestje!
  6. Bert:
    16 juni 2021
    Dat was het zeker voor herhaling vatbaar.