Axmar naar Skellefteå 18 mei 2017

18 mei 2017 - Skellefteå, Zweden

Donderdag 18 mei 2017.

Vandaag een uitgesproken regenachtige dag van vroeg tot laat en koud!! We reden van een prachtig stekkie waar we gister heerlijk aten in het resto, richting noord om vervolgens na 460 km in Skellefteå de LMC te parkeren bij een bibliotheek en een campus. Een middelgrote plaats aan de Botnische golf. Gelegen aan de 364, een zijtak van de E4. Voordat dit plaatsvond had het wat wielen in aarde. Soms moet je om een mooi plekkie te bereiken over minder goed asfalt. In dit geval een weiland waar de afgelopen weken de sneeuw in weggesmolten is. Zelfs het dubbellucht achter bracht geen uitkomst. Een aardige boswerker zag het aankomen en toen we vastzaten kwam hij met een Quad hulp bieden. Zonder resultaat. Hij haalde zwaarder werk in de vorm van een dikke heftruk met 4wielaandrijving. Met behulp van ons beider sleepkabels kwam de LMC weer met de assen boven het maaiveld. Onderweg bezochten we de factory outlet van Fjallraven, het bekende merk van outdoorkleding. Wat een keuze, qua prijs vergelijkbaar met Kompas HHW.