Bormio stelvio 14 juni 2016

14 juni 2016 - Stelvio, Italië

Dinsdag 14 juni 2016.

Vandaag was het de beurt aan de Stelvio voor de BullsRacer. De dag begon vriendelijk. Gewapend met windjack, Roeckln winterhandschoenen, een paar euro en een broodje reed ik omhoog. Wat je onderweg ziet is prachtig o.a. een waterval die in een stuwmeer eindigt voor energievoorziening. Vanuit Bormio moet er 22km worden geklommen. Gemiddeld 7,5% stijging. C. bleef beneden fietsen. Het onheil bleef mij niet bespaard. 2km voor de top begint het te stormen, hagelen en wordt het berekoud. Ik trek alles aan wat ik bij me heb en na bocht 9 besluit ik om te keren. Er is geen lol meer aan. In de afdaling rij ik nog 5km in de regen, hagel en een zeiknat wegdek. Daarna is het droog, schijnt de zon en is het warm. Alles moet weer uit! C. kom ik tegen in de LMC en na douchen gaan we het oude deel van Bormio in. Aan het eind van de dag donkere luchten en een paar buien..

bormio-stelvio_14-06-2016 (4)

1. Jojoos:
    14 juni 2016
    Verstandig besluit. Wat een narigheid op die hufter!
  2. Bert:
    15 juni 2016
    Dag JoJoLoos....dus vandaag de herkansing op de Cavia. Onder zeer goede omstandigheden naar boven, hoewel het wegdek de laatste 3 kms meer van een grindpad weghad. Ik weet van de vorige keer aan de andere kant vanuit Ponte di Legno dat het prachtig asfalt was. Maar goed eenmaal boven na 26 km zere poten kom je terecht in de sneeuw en na een koppie prachtig afdalen met dito uitzicht en dan weer zere handen. Toch dik tevreden. Eenmaal beneden in de middag wat buien in Bormio. Overigens een geweldig oord.Het zit er bijna op, over een week moeten we de landsgrens van NL weer over. Groetjes