Brindisi 28 mei 2018

28 mei 2018 - Villanova, Italië

Maandag 28 mei 2018.

Na wat geluier aan het strand van Porto Prosciutto, niet te verwarren met ham uit Holland, en wat fietsen in de omgeving naar Porto Cesaro, strijken we neer in VillaNova in de buurt van Ostuni nadat we Lecce en Brindisi  hebben aangedaan. In de haven van Brindisi liggen de cruiseboten die de Adriatische zee doen. Dit zijn steden met veel Griekse en Romaanse invloeden in het midden van Puglia. Onze eerste indruk is een kale met vooral veel vuilnis besmeurde omgeving. Dit gaat langs de weg van matrassen tot koelkasten. Overigens zijn de percelen met olijfbomen wel netjes. De natuur zoals we die hebben gezien van Napels naar Matera vind je hier niet. Inmiddels staan we op een campersosta In VillaNova aan de kust op 7 km van Ostuni die eigenlijk in juni pas gaat leven. We moesten bellen om ons te melden maar dat resulteerde na afrekenen voor de nacht in een fles wijn van de beheerder als souvenir. Morgen met de fiets naar het witte Ostuni.